100% fiber. alltid.

Altibox endrer fakturarutinene!

Altibox endrer i fra etterskuddsvis til forskuddsvis fakturering av løpende tjenester.

Dette vil si månedlige kostnader for TV, internett og telefoni.

I desember får du derfor to fakturalinjer for faste kostnader.

Desemberfakturaen vil da inneholde:

1) Abonnement for november og desember (to separate linjer på fakturaen)
2) Eventuelle forbrukskostnader fra november

 

Hva du må gjøre:

Har du avtalegiro, sjekk at beløpsgrense gir rom for begge fakturaene.

Er beløpsgrensen for lav vil ikke betalingen gå igjennom, og det vil komme betalingspåminnelse osv.

 

Se «Ofte spurte spørsmål» nederst på denne siden, som for eksempel hvordan dette gjøres mot et Borettslag.

    Med vennlig hilsen

     

    Drangedal Kraft AS

    Ofte spurte spørsmål

    Hva vil fakturaen min inneholde fremover?

    For januar vil fakturaen inneholde:

    • abonnement for inneværende måned (januar)
    • pluss forbruk, som telefon, videoleie osv fra forrige (desember).

    og slik fortsetter det videre.

    Jeg er beboer i et borettslag / sameie.
    1. Da vil de faste tjenestene du abonnerer på, gå gjennom borettslaget/sameiet, uten direkte fakturering fra oss.
    2. Dersom du kjøper noe utover avtalen, kommer dette på egen faktura fra oss.
    3. Dersom du ikke kjøper noe utover det som er inkludert i avtalen blir alt som før, og endringen vi gjør påvirker ikke deg.

    Jeg klarer ikke betale den ekstra fakturaen nå.

    Ta kontakt med oss, så finner vi en løsning. 

    Det er viktig å ta kontakt om dette, slik at du ikke får ytterligere kostnader.

    Hvorfor gjennomføres denne endringen?

    Omleggingen til nye systemer vil innebære en rekke fordeler for deg som kunde:

    • Enklere og mer forståelig faktura
    • Mer selvbetjening
    • Flere betalingsmuligheter
    • Raskere behandling dersom du skulle være så uheldig å bli stengt på grunn av manglende betaling